Politiek correct zaken doen

Als ondernemer kun je alles voor je klanten en houd je rekening met mijn gevoelens. Echter, want niemand verteld is in hoeverre je rekening moet houden met gevoelens van anderen. Mensen die nooit klanten zullen worden maar op de een of andere manier toch ben je boodschap terecht komen. Men vindt hier iets van en wat moet jij daarmee? Wellicht denk je: dat is je eigen probleem wat je ervan vindt. En dat is voor jou terecht natuurlijk, we hebben immers Vrijheid van meningsuiting In dit land. Dus het is je goed recht om te zeggen wat je wil, maar is dat wat je wil.

Strategie.

Strategisch gezien is dat geen goed gezet, tenzij je klant al bestaat uit leden van bijvoorbeeld een voor een voor democratie, het algemene publiek zal het minder snel waarderen. De afgelopen periode hebben gezien hoe er een groeiende aandacht is voor wat wel en niet maatschappelijk verantwoord is en dat wil ik niet sociaal wenselijk is. Er verandert zoveel dat het niet voor iedereen meer te volgen is. Wat mag je nu wel zeggen en wat mag je niet zeggen, Is het zwart en wit of is het plank? Mag je zeggen dat je bepaalde reageerde uit ik niet mooi vindt of mag dit ook niet?

Het antwoord.

Het antwoord op deze vraag is vrij simpel denk uit je hart maar houdt ook rekening met anderen. Verplaats je eens in de situatie van de ander of probeer de context van de situatie of uitspraak te vertalen naar een uitspraak jouw situatie overleven. Het is immers niet voor iedereen te doen om zich in te leven iemand die totaal anders is, en andere kleur heeft en daarom andere ervaring heeft van de samenleving. Echter, het antwoord is altijd dialoog, medemenselijkheid en fatsoen. Dat zijn termen die iedereen op het lijf geschreven